Przystawka wykorzystywana jest przede wszystkim do sprawdzania alternatorów zamontowanych w pojeździe lub na stole probierczym. Jednocześnie są wykorzystywane przy samych regulatorach, przy wykorzystaniu standardowego testera. Przystawka pozwala stwierdzić czy regulator napięcia może poprawić komunikację z ECU w samochodzie i czy prawidłowo reaguje na zadane parametry.
W większości przypadków sprawdzamy tester do alternatorów podłączając go do sprawnego alternatora.
Nasza firma chętnie służy Ci pomocą i fachową obsługą. Dzięki nam już jutro będziesz mógł jeździć swoim świeżo naprawionym autem lub pracować na maszynach z najwyższej klasy alternatorami i rozrusznikami. Zadzwoń już dziś!
Przystawka włącza się automatycznie po podłączeniu zasilania do zacisków B+ i B-. Wówczas pojawia się menu wyboru przedmiotu testowania. Żądany parametr wybierany jest za pomocą strzałek w górę, w dół i zatwierdzany przyciskiem OK, który umożliwia przejście w tryb testu. Wówczas na wyświetlaczu pojawiają się informacje, takie jak:
W tym przypadku przewody RC i M powinny zostać podłączone do właściwych pinów w gnieździe regulatora napięcia. Wtedy też należy mieć na uwadze, że część regulatorów do prawidłowego działania wymaga podłączenia innych sygnałów (głównie B+) przy użyciu osobnego przewodu. Przewód M w trakcie pracy w trybie COM może pozostawać niepodłączony. W trybie testowania wybór strzałek „góra” i „dół” zmienia wartość zadanego napięcia. W trakcie sprawdzania należy obserwować czy zmiana wartości zadanego napięcia powoduje odpowiadającą zmianę napięcia na wyjściu alternatora/regulatora oraz czy odczyt DFM jest zgodny ze stanem faktycznym.